Showing posts with label MY PHOTO. Show all posts
Showing posts with label MY PHOTO. Show all posts

Monday, August 5, 2013

Syawal datang lagi !!!! jom pulang beraya.......

assalamualaikum semua.....
kita bersua kembali..... dah lama remy tak berceloteh...... Alhamdulillah,..... masih ada kesempatan remy utk entry terbaru,.... maklumlah remy tak sibuk nak balik beraya ke taiping tahun nie.... segalanya utk zara..... so remy cuma beraya kat hospital jer tahun nie......


 
tapi sebelum tu... jom layan photoshoot raya remy yg remy sempat buat bersama kak liza dan juga adik2 practical dari Uitm dan juga Ums.... jgn tak tahu...kat tempat remy skrg dah ramai adik2 baru..... meriah di musim perayaan nie..... dari UMS remy ada 7 adik.... Uitm 29 org , Ikbn ada 31 , student idonesia best 4 ada 25 org dan juga 2 adik dari Asian Culinary School.... cuma penghujung august nie adik2 dari ums dan juga Uitm akan menamatkan latihan industry....


Photoshoot raya nie tak rancang pun.... tapi remy yg suruh adik2 tu pakai baju melayu dan baju kurung utk outside catering sempena launching bubur lambuk hari tu......mood pun tgh ramadhan.... kira sesuai sangatlah server pakai baju melayu dan kurung kan....well camner remy tahu tempat tu cantik... actually remy pi side visit before event hari tu..... tu yg remy perasan this place amat sesuai utk shoot pic raya..... kena sangat dgn mood suasana.....tu yg remy

so bergambar sakan kiteorg dgn kemeriahan suasana hari raya....... diatas pentas dan juga disepanjang deco raya oleh pihak Malaysia Airport yg dibuat khas sempena sambutan hari raya sepanjang ramadhan..... setiap ptg akan ada show disitu utk menghiburkan semua penumpang yg sedang menanti menaiki pesawat ataupun menunggu ketibaan...... meriah setiap petang....
so buat sahabat semua..... enjoy the raya okay..... tolong makan lemang utk remy byk2 tau......kalau ada lebih tapau kat remy sikit..... he3....salam syawal buat semua , dan yg penting..... hati2 sentiasa semasa pulang ke kampung......maaf zahir dan batin dari remy.....
 
P/s :- Bsk baru kad raya remy siap...... he3... kad raya maya aje la......

Saturday, July 6, 2013

Hadiah dari hati...... Thanks sahabat !!!!

Salam sabtu kenkawan semua.......
kita bersua lagi...... semoga hari2 yg tenang sentiasa mendoakan utk sahabat semua.........tenangkan kehidupan...tenangkan perasaan..... biar berlalu segala kepahitan.....pergi jauh jauh....... agar segalnya berakhir....... amin.....Entry kali nie cukup istimewa..... hadiah dari hati........dari hati kenkawan yg cukup remy hargai...... biar sekechil zarah sekalipun...... ia tetap satu anugerah ..... terima kasih sahabat semua........semoga segala kebaikan yg sahabat beri...dibalas dgn kebaikan  hidup dunia dan akhirat..... insyaAllah.....
!◕ Dysha Sahhir ◕! (Doodle Maker)
pertama remy nak ucapkan terima kasih buat dysha sahhir...... thanks for penanda buku dan juga sticker yg cukup comel..... remy really admire blog dysha .... suka tgk doodle2 yg comel tu........ dan semoga segala kesulitan dan dugaan yg menimpa dysha sekeluarga baru2 nie cepat berakhir...... amin....buat kenkawan semua,....mana yg belum mengenali blogger dysha..... jom kenali dysha.......
yg kedua buat seseorg yg remy cukup hormati...kak wirda amir....... sebabnya sampai dua kali dia hantar hadiah ....disebabkan hadiah pertama tak sampai ketangan remy....... terharu remy dgn kesungguhan kak wirda......... mekasih kak....diatas sepasang sarung bantal dan juga sarung kotak tissue yg cukup comel kalernya ....dan juga buat brooth kelabu yg cweet tu..... remy dah kasi kat laling....he3... dia ckp terima kasih kat akak...... kalau kenkawan belum mengenali kak wirda...... jom kenali.... kita susuli madah  madah cinta yg kekadang bergitu hampir dgn kita...... penuh nasihat dan pengajaran......... remy suka blog kak wirda yg cukup simple tapi cantik dipandang........
yg ketiga buat si rongaks kita...sapa lagi kalau bukan Noor Atikah ramli...... mekasih sis.... sweet sangat doodle button ngan keychain dari pangkor island tu.......dua dua cute....... so kenkawan semua... jom kita kenali Kisah hampir sempurna Si Rongok......yg cukup sweet dan femes tu........
at last thanks again buat dysha , kak wirda dan juga tiqah diatas rezeki yg diberi...... semua tu penyeri kat meja opis remy......semoga ikatan ukhwah kita berpanjangan ....insyaAllah...
sampai jumpa lagi semua......

Friday, June 28, 2013

Floria 2013 @ putrajaya - Keindahan alam dan cahaya.....

Salam bertemu lagi sahabat semua....
salam jumaat yg indah..... lega bila lihat alam kembali cerah walaupun sisa sisa jerebu masih ada...... melihat alam tersenyum...... alangkah indah dunia yg Allah ciptakan buat hambanya semua...... bersyukurlah..... kerana kita semua berkesempatan utk menikmati kenikmatan itu.....
bercakap pasal keindahan...... apa yg menarik sekarang adalah Floria 2013 @ Putrajaya.... kenkawan dah pi ker???? remy hari pertama dah sampai.... bersama2 meraikan dimlm sambutan......bukan itu saja..... bsknya pun remy  pi lagi...tak puas rasanya........
itu pun rasa macam remy nak pi lagi...... remy suka tgh hiasan dan kreativiti yg ada..... sebab nak ambil idea utk satu event nanti...... big event tapi tak tahulah remy boleh ke tak...just mencuba nasib..... mana yg menarik kat Floria nie..... remy boleh guna pakai nanti.....
so kalau kenkawan dan sahabat semua belum ke Floria @ putrajata tahun nie... moh pi ramai2..... bawak sekeluarga..... kalau boleh pi tgk siang dan juga suasana malam..... jauh berbeza...... kalau malam tu...limpahan neon bewarna warni cukup cantik dan indah dipandang.....

dan yg best...sebelah malam ada perarakan boat berhias.... ohsem...... cantik2 semuanya..... di kemuncak acara.....acarapertunjukan bunga api memeriahkan suasana...... memang cantik.... so tunggu apa lagi,..... masih lagi berlangsung Floria nie sampai hujung minggu nie.... kita serbu ramai2....... jom !!!!
Selamat berjimba2 semua.......
wassalam.....

Monday, June 24, 2013

Masterchef Selebriti malaysia 2 - Siapa yg ke final.......

Salam bertemu lagi sahabat semua......
kita bersua lagi....... dan semestinya entry2 yg akan remy paparkan kali nie cukup istimewa...entry back to back yg cukup manis utk remy kenangkan satu hari nanti......remy saksi segalanya...dan yg paling ohsem...remy pun turut sama menjayakannya... biarpun cuma dibelakang tabir.....tapi sibuknya remy sama jer mcm yg lain,....... he3

oklah... jgn lupa saksikan masterchef selebriti malaysia musim ke2 malam nie .....episod yg kita nanti-nantikankan...... semi final..... dan jgn lupa juga malam besok dgn final masterchef selebriti Malaysia 2 yg lain dari lain..... apa yg istimewa...... kita tunggu dan lihat.......itu lah rahsia yg cukup lama remy  pendamkan.........pastikan sahabat semua melekat di depan tv malam nie tau!!!!
kita saksikan antara Celina , rozita dan juga Syura..... siapakah diantara 3 wanita istimewa tersebut yg layak ke peringkat akhir.......tapi sebelum tu..... kita tgk dulu kreativiti dan juga hidangan istimewa yg memikat para juri malam ini......
selamat menonton semua.......dan jgn tanya siapa yg juara...... jawapannya..... tetap kena tunggu mlm besok...ok !!!!

Wednesday, June 19, 2013

Wordless Wednesday #68 - Mat bunga la pulak !!!!

P/s :- dimana ada bunga...... disitu lah ada kumbang !!!! he3


tambahan :-... Selamat hari lahir utk adik remy yg sorang nie.... Hazwan hairy...... semoga hidup sentiasa diberkati......

Monday, May 13, 2013

Selamat bertunang Amir Syafiq & Emma .....

Assalamualaikum semua......
kita bersua lagi...... dipagi isnin yg indah........ permulaan yg baik kalau kita bijak mengaturkannya....... begitu juga dgn sebuah perhubungan....... kalau dari awal dimulakan dgn indah... insyaAllah hari2 yg mendatang pun akan indah juga..... apa yg penting ...kita bijak utk menjaganya...
bercakap pasal hari2 yg indah....... nie yg remy nak cerita nie......hari terindah buat kazen remy amir syafiq dgn pasangannya melangsungkan majlis pertunangan yg cukup sweet....meriah dgn persiapan dan juga sambutan dari pihak tuan rumah.....
majlis berlangsung di ampang ..... itu yg family remy dtg demi pertunangan anak sulong pakchik remy nie..... semua melepak kat rumah kazen remy yg lagi sorang kat Rose villa.......meriah berkumpul kat situ..... nasib baik rumah tunangan si syafiq nie berdekatan..... so takdelah sangat nak mengharung jem kat KL tu kan.....dlm 5 minit jer.....
apa yg boleh remy katakan... majlis tu indah sangat......dgn pelamin comel serta sambutan yg diberikan oleh tuan rumah amat istimewa..... dah macam majlis kawen pun ada... siap mkn dlm dome service lagi........ 
makanan pun sedap2.... sebab pakai catering kan.... dgn menu masak lemak daging salai.....sambal udang...ayam goreng...gado2.....serta ulam ulaman berserta sambal..... tak cukup dgn tu...siap ada tea corner lagi dgn pilihan pelbagai manisan dan pencuci mulut....oh syurga makanan kejab....he3
so.... thanks for the ohsem hospitality...... and buat amir syafiq serta emma...... selamat bertunang dari remy.......dugaan bertunang nie ada pasang surutnya...... just be patient.......insyaAllah...kita doakan yg baik2 saja..... semoga selamat sampai ke jinjang pelamin..... tak sabar remy nak tunggu tahun depan.......manalah tahu...kut2 zul ariffin pelakon macho tu jadi pengapit........kata BFF......he3
Lepas majlis.... semua balik berehat sebelum berjimba2 kat nilai 3 dan kemudian dinner ramai2..... kat mana tu ???? tunggu next entry tau......... sampai jumpa lagi........
wassalam....




Sunday, April 7, 2013

Cinta Bersatu !!!! ajoy dan Siti ........

Salam bertemu lagi.....
salam hujung minggu
semoga kenkawan semua happy......
remy doa doakan selalu ya.......
mcm entry remy yg terbaru nie....... remy doakan semoga cinta mereka berpanjangan...... kasih bertaut hingga ke akhir hayat........ itulah cinta bersatu ajoy dan juga siti......
keduanya adalah staff dibawah jagaan remy dahulu........sebelum remy ditukarkan di tempat baru...... so kiranya memang remy rapat keduanya.......tahniah dari remy utk mereka berdua...akhirnya bersatu juga dihari yg cukup bersejarah......
Cuma remy tak sempat ke rumah siti nun di pantai timur...tapi rumah ajoy memang berdekatan.... sempat jugaklah remy hadir utk memeriahkannya....( sebenarnya penyebuk nak ambil gambar jer ) he3...meriah dgn tema warna hijau..... pastu bersanding pulak dgn suasana kampung yg permai.... memang menarik sangat....
makanan yg disajipun memang sedap......mcm nak ditambah2...tapi memandangkan remy lepas tu nak balik kampung.... kena ler control....... nak jalan jauh........karang perut penuh...dah tak larat dah...... enjoy tgk wedding mereka berdua..... walaupun kepanasan tahap maksimum..... mempelai tetap tersenyum melihat aksi2 pahlawan cilik beraksi......
sempat jugaklah remy snap pic di pelamin dan juga meja mkn utama....... just to share buat kenkawan semua...... so buat ajoy dan Siti...selamat melangkah ke alam rumahtangga..... take care each other tau!!!! dunia rumahtangga penuh dgn tanggungjawab....... so be prepared mental dan fizikal......
all the best!!!!
P/s : seronok jumpa kenkawan lama yg dah berenti ataupun dah kerja tempat lain...time kenduri2 nielah dapat bertemu semula.......

 

Template blog ilham dari alif ismail