Monday, July 1, 2013

impian Q - tu dia laksa serawak dah mai........

Assalamualaikum semua....
salam bertemu lagi...... jom kita ke impian Q........ tapi awas....jgn samakan dgn Spa Q.....sebab ia bertentangan sama sekali....... he3..... sebabnya Impian Q adalah salah satu port yummy2 yg remy rasa baru jer beroperasi kat Nilai 9Avenue tu......dari jauh nampak kehijauan...... mcm ice room jugak , cuma banner restaurant kaler purple........
so apa yg menarik kat sini???? ada ler.... remy dah dua kali kesini sebab tarikannya hanya satu......Foodie Goodie....... comelkan.....sebab slah satu foodie goodie nie adalah speciality from sarawak menu.... laksa serawak dan juga mee kolok....... not bad rasanya........boleh tahan....so tak payah lah remy nak ke kuching utk merasainya......
utk drink.... remy paling suka ice lemon tea... sebab dia diblend...so ada extra buih yg best....... rasa dia pekat dan cukup sedap...... manakala my laling haritu...ambil oreo ice blended...... sedap.... sebab gelas dia tinggi........puas kalau minum......
yg kat atas tu lah...laksa serawak.......boleh pilih samaada nak yg ada ayam ataupun udang...... tapi rasanya udang more better kut..... sebab masa kat kuching dulu remy mkn ada udang....... lemak manis jer rasa kuah nya....... manakala pic lagi satu adalah mee kolok.......... antara menu serawak yg agak popular....rasa pun ok........
so ...jom kita ke impian Q.... Malaysian Food delight ...ada byk pilihan kat situ........terletak bersebelahan dgn sushi king dan juga noodle station.........apa yg penting...... kalau rasa ok dan rege berpatutan..... remy boleh repeat lagi kat situ........selamat menjamu selera semua.........
kita makan laksa serawak dulu......
wassalam.....

40 comments:

Aku Penghibur said...

aduh , nampakk seedap , heheeh tak pernah makan :)

Shaqir Ir Manz said...

oreo iceblended tuh mengancam...warghhhh...

ngidam nk makan laksa srwk lg.. hari tuh 1st time makan boleh tahan sedap jugak... hehe

Nao Mei said...

Kat sana pon ada laksa sarawak...hihi...
mai lah sini...rasa laksa sarawak kat sini...memang mantop lah remy...hihi....

mee kololk...a.k.a mee kapua....hihi...cik akak tak makan..hihi...nama je orang sarwak tadi tak pandai makan makanan sarwak..hahaha

AiSyA LiEzA said...

HUHUHU... sdpkah?? *xsuka laksa.. >.< sbb kuahnya..hahah..

Mas Zull said...

assalamualaikum remy...wah !! sedapnya tengok...:)

Remy hazza said...

ap...
kena try...laksa serawak tu lebih kurang mihun kari jer......

Remy hazza said...

shaqir....
oreo blended tu memang sedap..... telan rasa ketul2 dia....... he3

laksa serawak sekali sekala try...not bad...... macam mihun kari rasanya.....

Sally Yatiey said...

Dua2 makanan ni favourite saya ^_^ hehe

Remy hazza said...

akak nao mei...
kalau kat sana kak.....mau remy suruh akak yg masak...boleh mkn byk kali....he3....
mee kolok tu remy tak suka sangat...sebab kaler dia.....he3

Remy hazza said...

aisya....
laksa serawak lain sikit...sebab dia kuah mcm kari...pastu mkn dengan mihun.....

Remy hazza said...

mama...
wassalam.... boleh tahan rasa dia mama...paling remy suka air kat sini...... sedap2 semuanya....

Remy hazza said...

kak sally....
dua2 akak suka ye...... macam anak jati serawak jer...... he3..... remy lebih suka laksa utara...maklumlah org taiping kan.... memang hantu laksa ler....

KY Atie said...

eemmm...mee kari tu kan..sedapnyaaa...

Mizz Aiza said...

laksa sarawak tu tak pernah makan.. tapi mee kolok pernah rasa.. sedap ke laksa sarawak tu remy?

adrianna syaz said...

Nnti sya mau try laksa srawak la..nmpk sedap....:)

Amin A. R said...

nyum nyum nyum..terdera nafsu ni..hehehe

Tetamu Istimewa said...

Wah sedapnya. pandai pilih kedai. Dah boleh jadi pengacara Jalan-jalan Cari Makan ni.

Remy hazza said...

ky...
ye kak.... mihun kari...... tapi depa panggil laksa serawak....

Remy hazza said...

miz aiza...
laksa serawak lebih kurang mcm mihun kuah kari...... cuma tak ler kuat sangat rasa karinya.....

Remy hazza said...

addriana...
boleh aja...... mesti suka nanti.....

Remy hazza said...

amin...
apa lagi...amin kan pandai masak...jom buat sendiri laksa serawak kat rumah....

Remy hazza said...

tetamu istimewa...
mana boleh..... remy nie mencuba jer...mana gerai yg nampak menarik remy cuba...he3

Domu-kon said...

even duduk nilai..misz domu xpenh sampai lagi ke impian q.. abg remy terer la bab cri mknan sedap nie..

ishy77 said...

not bad ek menu dia..dah xyah terbang terbing kalao nk mkn mee serawak laksa kolok.eh?

Mieza Jhaa K said...

Best jgk kan dpt bertukar2 selera..makan makanan sarawak..hmm tak pernah mencuba..

Kancil 8349 said...

nampaknya, remy ndak perlu lagi ke sarawak

Remy hazza said...

miss domu...
rasanya baru bukak restaurant nie.... boleh ler pi try...try ice lemon tea tau...sedap...

Remy hazza said...

ishy77....
betul tu...sekarang ada dimana mana kan... sedap atau tidak jer....

Remy hazza said...

kak mieza...
sekali sekala.... laksa serawak pun fames..tu yg remy try..sofar dah dua kali ke situ.....

Remy hazza said...

kancil....
he3...
serawak dah dekat dgn kancil..... pandu aja....

cik azLyzah⊙.☉ said...

kene telan liur je lah kalau macam ne...huhuhu

Remy hazza said...

Cik azlyzah. ..
He3. ..jgn ler camtu..
..

Ayie Abas said...

assalamualaikum..remy :)

laksa sarawak beberapa kali jugak ayie dengar tapi x pernah rasa lgi..asyik rasa laksa perak jer..hehe

Empayar Utama said...

Satu grup kot sebab belakang dia ada Q. Hahahahaha. Saya lom pernah rasa lagi laksa Sarawak

Sukma Haron said...

tak pernah rasa lagi.....erm...nampak sedap...

hana hadi said...

hari pertama di sarawak hana dah makan laksa sarawak.. sedap.. :)

Remy hazza said...

ayie....
wassalam...laksa perak @ utara jugak yg best...tak boleh lawan.....he3

Remy hazza said...

bro empayar...he3...sekg baru remy perasan... Q tu sebenarnay kanta pembesar..... tu yg nampak mcm Impiam Q...padahal... impian jer....

Remy hazza said...

kak sukma....
laksa serawak lebih kurang mcm bihun kari jer......

Remy hazza said...

hana...
he3... best tu.... terus jadi org serawak ye hana nie.....

 

Template blog ilham dari alif ismail