Tuesday, December 6, 2011

REDHA ITU IKHLAS , PASRAH ITU KETENTUAN

Satu ayat yg begitu menyusuk kalbu....
"REDHA ITU IKHLAS , PASRAH ITU KETENTUAN"
entah mengapa...bait bait kata itu begitu berkesan dihati.....
rintihan hati dan mainan perasaan , pergolakan emosi antara izzah , hariz , mila dan juga mael...
terusik juga perasaan teman biler nonton ombak rindu nie....
biarpun tanpa mengalirkan air mata...
terasa juga kesedihan didalam hati.....
menyusuri liku liku perjalanan hidup izzah yg penuh ranjau....
tentang kesetiaan
tentang pengorbanan
tentang erti kemanusian...
pada teman ombak rindu nie complete dan sarat dgn kasih sayang....
so sapa2 yg belum tgk lagi.....
moh cepat !!!!.....
dah lama tak tgk movie yg bagus cam ombak rindu nie....
"Cinta tidak kejam....
cuma manusia yang tak pandai menghargai cinta"
Ombak Rindu
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku

Tuhan aku tahu banyak dosaku
Hanya ingat Kamu kala dukaku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya ‘tuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dariku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hujan bawa air mataku
Yang mengalir membasuh lukaku
Agar dia tahu ku tersiksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti

Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku

5 comments:

Aien Not Alien said...

sana sini duk cerita ombak rindu....takde masa nak g pawagam...huhuhuuuu..

Eera Shera said...

tak tgk lg..bace la novel die..lg best

Fabulous Me said...

Erk! Baru tgk smalam. Best tu best. Tapi slow. Huhuhuhu.. Nasib ade AA. Huhuhuhuhu.. Btw nice la

remyhazza said...

BETUL TU.....
seronok layan...

EmpayarUtama said...

Oh oh oh... mana-mana pun ada pomot Ombak Rindu ni aku dah 50-50 dah ni sbb mmg kureng betul layan citer Melayu hahahah

 

Template blog ilham dari alif ismail