Monday, February 6, 2012

E-CERPEN MENGUJAKAN | OMBAK DI JIWA

"Anak tak kenang budi, ibu beri engkau belajar tinggi supaya kau jadi seorang doktor dan jadi kebanggaan keluarga. Ini kau pulang dalam keadaan begini, memalukan sungguh."
OH! Ibu ampunkan dosaku ibu, halalkan air susumu yang telah membesarkan aku. Abah...OH! abah, ampunkan dosaku, terima kasih kerana memberi peluang terbaik dalam hidupku. Adik-adikku, maafkan kakak, terima kasih atas kasih sayang kalian...maafkan salah silapku...
Izinkan aku kembali kepada-Nya dengan hati yang selamat sejahtera bukan dengan segunung dosa.

SUATU KISAH MASYARAKAT YANG MENYENTUH EMOSI DAN JIWA.
Ombak di jiwa
antara lara dan harapan.....
kita perlukan pengorbanan.....
pengorbanan yg kadangkala akan menyakitkan hati dan perasaan.
sehebat mana pun ombak yg membadai....
jiwa tetap sebak menahan kepedihan....
 kisah pergolakan hidup dlm masyarakat yg belum tentu akan berkesudahan..... mungkin hanya nyawa yg akan memisahkan ranjau yang terpaksa ditempuh di dalam sebuah perjalanan....

ini hanya adalah kata2 remy yg mungkin termaktub dlm e-cerpen Ombak di jiwa nie ataupun sebaliknya ...
sebabnya kisah Ombak di jiwa belum lagi bermula....
petikan merah diatas cuma sebahagian dari hasil nukilan
PUTERA GAHARA GAGAH PERKASA
how to make a gif
remy nak promote sikit tentang e-cerpen hasil karya sahabat blog remy iaitu Ayie nie....mendengar kata2 pembukaan sahaja sudah cukup menggambarkan betapa beratnya emosi yang ditanggung.
sesuai ngan tajuk nya Ombak di jiwa ...
Remy sendiri tak sabar2 nak membaca bagaimanakah permulaan watak2 dan juga kesudahan Ombak di jiwa nie....
kepada rakan2 semua.... jom kita terjah blog Ayie dgn kisah lara nya ini.....
Diharap Ombak di jiwa akan meresap ke dalam sanubari kita.
mungkin penyesalan dan konflik dalam Ombak di jiwa ini akan mengingatkan kita pada kenangan lalu  ataupun sebagai panduan utk kita dimasa datang.....
saksikan lagu tema Ombak di jiwa ini ,
sambil menghayati e -cerpen nanti , pasang lagu tema sekali.....
cinta sejati dari putra
Syabas utk Ayie , semoga Ombak di jiwa menyentuh di setiap hati yg membacanya....
Gud Luck !!!




20 comments:

AYIE ABAS said...

jutaan terima kasih...remy
x dpt taip byk2...KELU. ^__^

remyhazza said...

anything for my pren lah !!!!
ayie pun byk support remy.....

maszull said...

assalamualaikum remy...dr ucapan itu mama rasa mcm best jer jln citenya...:)

DianaAzis said...

haha..remmy dah buat yea..kan remmy kan..support kawan-kawan :)

Fabulous Me said...

Waaaah.. lme dh x berrrnovel

remyhazza said...

betul tu mama...remy pun tak sabar nak tunggu ombak di jiwa nie.... dah lama dengar promo...

remyhazza said...

diana....
alang tgh free ( bkn free pun....he3... kepala tgh serabut kat opis nie ) terus remy buat entry utk pren kita nie......

remyhazza said...

fabulous....
tu ler.....
remy pun byk novel yg pending pembacaan nyer....
harap2 ombak dijiwa sempat remy baca.....
harap ayie kuar sikit2.....

diana said...

selalunya kalau yang tulis novel ni perempuan je.yang ni pertama kali jumpa lelaki.dia lelaki kan???heheh

Nazri Razra said...

Congrats ayie. Satu nukilan terbaik. Bro remy, tq sb kasi promote. Leh layan cerpen bebosan ni

remyhazza said...

diana.....
kalau dah nama ayie....? he3

remyhazza said...

abe....
well done to ayie.....
lepas nie sama2 kita baca e-cerpen ombak di jiwa tu....

My Life's Journey said...

Uiiiii baca sipnosis ..dah tau citer ni best ..nanti umi usha ar ..kalau bang remy dah cakap menyentuh hati ..mesti best ni :)

Kancil 8349 said...

menarik je ceritanya

remyhazza said...

umi ngan kancil....

jgn lupa singgah blog ayie nanti....
sesama kita nantikan kisah lara "ombak di jiwa" nie.....

baguznet said...

remy, kalo Ong Bak ok tak? he he heee

remyhazza said...

ok jugak....
nanti kita suruh ayie buat e-cerpen ong bak....
action triller....

Aien Not Alien said...

promote karya kawan2..bagus abang remy ni.. nanti aien terjah blog ayie.. ombak dijiwa...dngan tajuk pun dah dapat gambaran awal..gelora cerita macam mana...

remyhazza said...

aien.... enjoy the story......
remy tlg apa yg patut......

misz_eyza said...

dah siap ker cerpen tue remy? kalau siap eyza nak pi jenguk baca... (^_^)

 

Template blog ilham dari alif ismail