Thursday, June 21, 2012

Ada hati yg terluka dalam senyumanya......

Pagi ini......
perlukan aku memandang ke sisi sedang kan kerusi itu sudah tidak berpenghuni.......
ku cuba toleh sekali lagi......kosong !
aku sedar aku bukan bermimpi.....tidak..... itu adalah realiti......
madi sudah pergi..... pergi bersama kenangan yg tidak mungkin aku lupakan........

terdetik dihati...... kejamkah dunia yg menyingkirkan mu madi?.....
tidak berperasaan kah mereka atau mereka buta hanya kerana madi lain dari yg lain......
bersabarlah......mungkin langitmu tak secerah seperti yg lain disini...tapi mungkin sinarmu lebih terpancar diluar sana......

6 bulan bersama.......satu detik yg amat panjang...... senyum mu..... keletahmu dan juga jasa2 mu tetap aku kenang sepanjang usiaku.....
biarpun pelbagai rintahan dan tomahan yg madi hadapi.....aku percaya madi sentiasa kuatkan diri.... tak perpancar di riak wajahmu tapi dalam hatimu bergelora tak siapa yg tahu......meniti waktu kegagalan sedang kwn2 lain tersenyum dgn kejayaan.....

apa lagi usaha ku.... segalanya terbaik buat mu...tapi siapa aku nak suarakan isi hati ku....maafkan aku madi.....walaupun pasrah sahaja kau menerimanya..... tapi percayalah..... mungkin nasib madi lebih baik dari mereka..... cuma tempatmu bukan disini......
terima kasih madi...... tanpa mu , hari2 mendatang.....kosong!
Remy doakan kejayaan mu selepas ini.....

sebak.....? memang sebak remy rasakan semalam..... bila kesemua perantis gems diserapkan ke jawatan tetap di tempat remy kecuali madi dan iwan.....dalam senyum tawa gembira majlis yg berlangsung...entah mengapa terlalu sukar utk remy tersenyum..... ada rasa dlm hati remy.....ada sesuatu yg terpendam.....
apakah perasan mereka berdua.... sedangkan kwn2 lain bergembira , mereka terpaksa pergi......
entahlah...tapi remy pulak yg rasa emo....hubungan rapat sekian lama terlerai juga. bagai adik dan abg....... tapi alhamdulillah.... iwan ditawar juga jawatan di tempat remy ptg smlm.... simpati dari salah seorg manager...tapi tidak madi.....senyumannya hanya disini.....dan mulai hari ini.... tiada lagi madi disebelah remy......
seorang anak gadis periang yg menjadi pembantu dan protege remy...... selama 6 bulan setia akur dgn tugasan dan arahan remy akhirnya berlalu hanya seorg diri.....
apa perasaan nya......??? hanya Tuhan yg tahu..... terus terang remy katakan..... madi really a smart learner..... bagus hasil kerjanya , teliti dan good workers.... tapi mungkin itu tak dipandang org atasan..... hanya dgn alasan murahan.....
biarlah madi..... tak berkudis hati kita hanya dgn pandangan org....
yg penting remy dan team chef office tahu siapa madi sebenarnya.....simpati yg teramat sangat remy rasakan....
teruskan hidupmu.... kuatkan jiwamu..... buktikan yg mereka sebenarnya rugi kerana tidak mengenalimu.......
majlis tu begitu hambar remy rasakan..... biarpun bukan remy yg melaluinya................sebab remy tahu ada hati yg terluka dlm senyumannya.....
kepada adik-adikku yg akan mula berkhidmat...... all the best !!!  give all the best to the company !!!!

ku toleh sekali lagi.......kosong !!!!!!

25 comments:

~Beb~ said...

alah cedihnye.. hope remy kuat. fm rse remy ni mmg sahabat yg baik.. untong kwn2 remy.

Remy hazza said...

fm...
sudah suratan bukan rezeki madi disini...... moga madi terus berjaya diluar sana.....

3no gr33ny said...

mmg kesian sgt

cikji said...

sedey la plak cikji bc.Insyaallah rezeki madi berada ditempat.
think +ve.

Diana Azis said...

Alahai sedihnya..bersimpati dengan nasib Madi..Tak apalah, mungkin rezeki untuknya di tempat lain lebih baik..

Aien Alien said...

sedih baca entri ni bang. tapi sesedih sedih saya sedih lagi abang remy kan...dan pasti madi yang paling sedih sebab dia pasti memiliki harapan tersendiri seperti mana rakan2 dia yang lain....bertabahlah madi.

Remy hazza said...

3no gr33ny.....
betul tu.... simpati remy sebab cuma dia seorg yg tak berjaya.....

Remy hazza said...

cikgi.....
mudah mudahan..... lagipun kelulusan dia tinggi... mungkin ada tempat yg lebih baik diluar sana......

Remy hazza said...

diana.....
harap remy begitulah..... dgn kelulusan yg dia ada.... byk lagi peluang menanti, cuma remy sedih sebab dia seorg jer yg tak dapat diserapkan...... yg lain dapat....

Remy hazza said...

aien...
benar tu...tiada kekurangan dlm hasil kerja dia... malah kekadang lebih teliti dari abg remy sendiri..... cuma keadaan dan rezeki dia tak disini......

maszull said...

assalamualaikum remy...cian nyer....harap kuatkn semangat yer...:)

My Life's Journey said...

sayunya hati umi mengenangkan madi ..harap madi tabah dan banyakkan bersabar ..diluar sana pasti cerah masa depannya ..amin

Aishah Jahirah said...

praktikal gems eh....erm org atasan tu mgkin xnmpk potensi yg kita nampak..insyaallah rezeki dia kat tempat lain lebih baik...sama2 doakan.

Remy hazza said...

mama....
wassalam..... alhamdulillah... madi nampak cam kental jiwanya.... biarpun berduka masih ok....
pagi2 dah sms...rindu nak masuk opis....he3

Remy hazza said...

umie...
harap madi dpt membaca entry nie...
ramai yg simpati dan mendoakannya....

Remy hazza said...

aishah....
camtu lah... potensi sebenar remy yg evaluatekan..... bos pun dah sokong utk diserapkankan.... tapi HR taknak terima dgn alasan yg paling kelakar..... madi nie tak mesra dgn mereka.....

afzalsukasuki said...

kenapa jadik macam tu plak remy?nak menepati kriteria ke @ ada exam yang dorang tak lulus?

Remy hazza said...

zal...
alasan org atasan cuma katanya madi nie tak mesra...sebab jumpa kat luar taknak tegur mereka semua.....lepas tu madi nie nampak cam lincah sikit.... cam tak logik jer kan???? patutnya hasil kerja yg dinilai..... nie tgk karektor pulak......sabar jer la....

Eera Shera said...

madi baca x blog bro? mesti dia terharu kalo die baca ni..sy baca pn sedih :(

Remy hazza said...

eera....
madi ada baca dan tanya kenapa remy buat benda nie...dia tak sanggup nak baca ... remy cuma nak luahkan apa yg remy rasa.... kalau org lain tak hargai...biar remy yg hargai pertemuan itu...walaupun 6 bulan... kalau dah setiap hari duduk kat sebelah remy buat kerja bersama2...hati mana yg tak rasa bila tertiba dia dibuat macam tu.....

misz_eyza said...

tentunya madi seorang gadis yg tabah...kuat hadapi dugaan. semoga madi menemui kejayaan di tempat lain.

Remy hazza said...

Eyza.....
InsyaAllah Mudah mudahan........
Remy tgk semangat dia pun kuat.........

diha madihah said...

wooot woot!!!!!!!!!
tq pd sume yg mendoakn & terutama abe remyyg sweet muweet..

rzeki tu kn rahsia tuhan...madi da dpt job kt jb!!! dekat dgn fmly n pngrng jntung hihi.. position QA je tpi at least bos bru madi nampak n pcayekn kbolehn madi...

hrp dlm 3bln nie leh nek gaji plak...bole p sepang blnje abe remy dinner bagan lalang ^_^

diha madihah said...

wlau cmne pon ati msih windu pd chef office...sonok kje bt menu planning ni..walau kdg2 mnyktkn ati & kpale tpi bbaloi2 ble nmpk mase sampling...kebahgiaan yg unggul ble org ske ngan mknn yg dah d plan tu!!!

haihhhh i LOVE fud!!!!!!!

Remy hazza said...

madi....
congratulation......
at least masih ada rezeki dipihak madi.... so sad about iwan......
dapat tapi tak seperti yg diharapkan.......
nanti abg crita kemudian.......
take care ya madi !!!!!

happy working !!!

 

Template blog ilham dari alif ismail