Wednesday, February 6, 2013

Wordless wednesday #52 - Dunia Kotor

p/s...: kita yg mencorakkan pemikiran kita.......

32 comments:

Kila Lala said...

true....indeed :)

Cho Zila said...

setujujerlerkan.. duniani mana der kotornya...

Ayie Abas said...

salam remy :)

wow...mendslsmnys kata2...otak perlu digerak kan antaranya dgn memikirkan perkataan ringkas tapi mendlm spt ini...:)

Diana Azis said...

Sangat bermakna kata-kata tu dan memang betul pun..setuju..kita yang mencorakkan pemikiran kita.

Kakzakie said...

So ensure clean the glasses properly before make any comment..

Nasz said...

ya. saya setuju sangat-sangat. kita selalu nampak di 'luar' sana tapi di 'dalam' diri sendiri macam mana? Bersih ke?

From,

Nasz

www.mohdnaser.com

Cheq Kaq said...

betol Remy..pandangan mata tak semstinya betol..yang penting pandangan hati..

hazwan hairy said...

setuju sgt3....

Mar Haini Abdul Rahim said...

tukar cermin mata kita supaya yang indah2 je nampak ngeee :D

aQu Mad said...

kena call doraemon nih , suruh dia ubah dunia jadi cantik,bersih hehe

Wirda Amir said...

salam Remy...

ada yg tersirat dgn kata2 disebalik kacamata...

Remy hazza said...

kila lala...
yes.... kita yg mencoraknya kan....

Remy hazza said...

cho zila...betul kak....
dunia itu bersih.... kita yg mencorakkan nya....

Remy hazza said...

ayie...wassalam.....
betul tu ayie...simple tapi penuh makna tersirat.....

Remy hazza said...

diana aziz...
tq sis....kalau kita positif...pasti kita tenang....

Remy hazza said...

kak zakie...
betul kak..... fikir sebelum berkata2.....itu lagi selamat..

Remy hazza said...

Nasz...
betul tu nasz... kekadang kita dikaburi....itulah sebabnya kena sentiasa bersihkan hati.....

Remy hazza said...

cheg kaq....
betul...mata mentafsir luaran... yg menilai adalah hati.....

Remy hazza said...

hairy...
tq.... jom kita pi cuci mata kita....he3

Remy hazza said...

cik mar... ok gak.... biar terang jalan yg lurus.....

Remy hazza said...

aQu mad...
ok jugak... kalau ada doraemon tu..... remy pun nak pinjam... biar dunia kita sentiasa selamat.....

Remy hazza said...

wirda... betul....
sebab semuanya terletak pada hati.... kalau bersih...bersihlah...kalau tidak..... kotorlah jawabnya....

deno said...

kalau hati sentiasa kotor... kita takkan ke mana2...

Remy hazza said...

deno...
betul tu...kena sucikan hati dulu,.... baru hidup tak sukar.....

Mas Zull said...

assalamualaikum remy...betul tu mama setuju...:)

ayut said...

gmbr spek tu mmg ohsem...tp bile tgk spec tu je mcm tak dpt nk tafsir simbolik yer..tgk ayat blhla dikaitkan :)

Remy hazza said...

mama...
wasalam... mekasih mama....
kalau kita sentiasa bersih.... bersihlah pemandangan kita....

Remy hazza said...

ayut... ibarat kaca mata.... kalau tak dipolish...tak dapat kita lihat dunia ..kabur...sama dgn pemikiran....

Nastyna said...

haha nice one.

Remy hazza said...

nastyna....
thanks!!!

TiranaAduka said...

huhuhu lumrah alam.

Remy hazza said...

bro tirana... betul bro...semuanya terletak pada hati kita....

 

Template blog ilham dari alif ismail