Thursday, November 1, 2012

masterchef Junior student indonesia group 2....

salam utk semua......
salam penuh perghormatan dari remy kerana kenkawan masih lagi sudi hadir disini..... mekasih... jom kita sambung pasal masterchef junior student indonesia nie.....yg group kedua lah pulak......
siapa yg juara????? he3  yg tu kita tahu kat bawah nanti...... sekarang nie kita tgk dulu pic2 sepanjang berlangsungnya masterchef junior student indonesia part 2 nie...... meriah jugak pertandingan nya...... masing2 dgn skill dan juga kemahiran masing2.......
pada remy , ada yg born talented utk cooking , memang tak dinafikan..... sayes..... memasak nie kekadang kena ada passion , ikhlas.... baru hidangan tu nampak sedap dan menarik,,,,,, kalau org dulu2 ckp air tangan..... sebenarnya bukan kena pi celop tangan tu... tapi skill memasak yg sememangnya ada dalam diri...... cam ibu2 kita...... masakan ibukan yg terbaik utk kita.... paling sedap dalam dunia tau......
masih menggunakan konsep yg sama... dan cara pemarkahan yg sama...... so senang nak satu kan dgn group yg pertama nanti..... cuma remy risau kalau gaya pemarkahan berbeza...selalunya kali pertama dan kedua memang nanpak perbezaannya..... harap2 masih mengekalkan cara permakahan yg sama.....
seronok remy tgk adik2 remy nie berjuang menunjukkan skill..... mana yg cemerlang dan mana pula yg blur tahap gaban..... biasalah..... mana yg blur tu... kena berikan semangat......betul tak......kasi sedikit dorongan.....
bila dah habis semua...... masing2 tak sabar nak tahu keputusannya..... remy cam biasa ler.... penyimpan mohor2 rasmi.... @ tukang kira point utk semua...... saspen jer bebudak tu tgk remy...... pastu pakat dok pujuk2 nak tahu sapa yg menang...... abg tak mkn pujuk dik....he3......
so secara keseluhuran.... pemenang nya jatuh kepada team 3 utk kedua2 sesi yg berlangsung..... tahniah remy ucapkan....... Korang memang the best!!!!! terimalah hadiah dari dept remy yg tak seberapa...tapi ikhlas tau...utk adik2 remy semoga terus bersemangat berikan yg terbaik...... yg lain tu..... cuba lagi.... jgn ingat hadiah nie jer.... dah byk remy kasi gift ...... apa yg penting... kita kena sentiasa bersyukur..... kan adik2......
nanti remy updatekan...pic sorang2 dgn gaya masterchef !!!! dan siapa yg jadi juara utk pertandingan tersebut !!!!
P/s..... korang dah nak pulang...... rindu  nye nanti....... semuanya baik2 dgn remy... jumpa siap cium tangan lagi........semalam dah berdinner bersama2..... tunggu entry lepas nie..... bila tukang masak jadi sinetron lah pulak......

19 comments:

Anisa Anuar said...

pandainye diorg decorate...boleh tak jd tgk komen makanan tu...alang2 dpt mkn skali

Remy hazza said...

anisa....
memang berbakat......kalau dah siap, memang makan sekali ler......

MarliaMarble said...

Cantik betul semua makanan tu...pandai diorang hias..:D

Wana Owen said...

kecik-kecik lagi dah pandai masak.bagus-bagus.=)

LiNda said...

bestnye ..cantik2 decoration makanan dorang, nmpk sedap pulak tu. )

Remy hazza said...

marlia....
memang berbakat semuanya...tak sangka...bila dah bertanding baru kuar segala kebolehan....

Remy hazza said...

wana owen...
semuanya muda lagi bwh 18 tahun...tapi ada bakat terpendam.....

Remy hazza said...

linda....
memang terbaik pada remy.......
suka sangat tgk dieorg bertanding..

3no gr33ny said...

semuanya hebat..kiranya hamba jadi pengadil memang takkan ada pemenang la..huhu

Remy hazza said...

3no gr33ny.....
semuanya cantik2,..... yg membezakannya cuma cara berkerja dan teamwork.......

maszull said...

assalamualaikum remy...semuanya memang hebat dapat lakukan semuanya dgn baik sekali...:)

shidaR said...

wahh..seronok tgk cara dorg design mknan tu..smua mcm dah ade skill :)

misz_eyza said...

suka tgk dia org hias setiap hidangan tue...mmg masuk semua ilmu yg dipelajari sepanjang di sana yer.

Remy hazza said...

mama
wassalam...alhamdulillah..
boleh dikatakan berbakat besar adik2 kita nie.....

Remy hazza said...

shida...
not bad..... dah nampak mcm pro pun ada... cuma adalah kelemahan yg dieorg lupa...cam kesesuian , hiasan dan juga portion.....

Remy hazza said...

eyza...
alhamdulillah....nampak bakat yg ada dalam diri dieorg..... remy pun belum tentu dpt hasil kreatif cam dieorg....sebenarnya...byk benda baru yg remy belajar dari dieorg nie jugak..... antaranya menu dari seberang......

Aishah Jahirah said...

wah mmg penuh skill la diaorg ni...bagi saya semua menarik.ayat tamak tu...kih3

Remy hazza said...

aishah....
memang berbakat.....ada yg lagi kreatif dari chef.....seronok sangat remy tgk.....

Mas Zull said...

assalamualaikum remy...semuanya mmg berbakat...:)

 

Template blog ilham dari alif ismail