Tuesday, October 30, 2012

Aidiladha..... satu kehilangan abadi......

Salam Untuk semua....... salam sejahtera....... remy mintak maaf...mlm nie tk boleh nk bw lagi...... line tenet berukband teruk sangat....... entry nie remy dah tulis kat opis tadi.....so dpt edit utk mlm nie sikit......tu pun payah........hu3......lupa remy nak tanya......
how raya aldiladha tahun nie?....meriah tak dgn korbannya........?
mana yg menjalankan ibadah korban tu Alhamdulillah...... somoga ibadah yg dilakukan diterima oleh Allah taala ...amin....
Remy pun sempat balik raya jugak walaupun tak lama...... mlm khamis dah balik sampai ler ptg sabtu...cuma remy dah cerita pasal keretapi yg remy naik tu deelay kan...... akhirnya ahad remy tak sempat nak keje....tapi yg untungnya...adik2 remy tu dapat ler puas berjalan.......

cuma remy nak ceritakan pasal pengorbanan aidiladha tahun nie buat remy sekeluarga...... aidiladha satu kehilangan.... sayu memang sayu.,..tapi keredhaan itu perlu.......remy balik mlm raya tu naik bas aje...... malas nak drive layan jem utk sampai kat taiping tu....... bas bertolak dari pudu sentral dlm kul 10 .....sangkut dlm jem cam biasa.... maklumlah malam raya...mesti byk keta kan... cuma satu sms kul 3 pagi mengejutkan remy.... rupa2nya sepupu remy telah kembali kerahmatullah......
Sepupu remy nie dah seminggu dimasukkan dalam icu...masih muda lagi...umur dlm 41 tahun....... seorg suri rumah dan beranak tiga......cuma apa yg remy sedih.... tak sempat remy jumpa waktu sakit tu...padahal kakak sepupu nie kira rapat jugak dgn keluarga remy...mungkin takdirnya dia pergi dulu......sepupu nie anak kepada maklong remy.

Remy kasihan pada anak2nya nanti.... kechil2 dah takde ibu...... lebih2 lagi yg kechil tu sebab istimewa sikit dari kanak2 yg lain.......harap kakak sulungnya nanti jaga elok2 adiknya bersama bapa mereka nanti....amin.....
Alfatihah untuk Arwah Sepupu remy tu...... semoga ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman.........amin....
memang takde mood raya pun pada seluruh keluarga.....semua berkumpul utk menghormati pemergian arwah kakak sepupu remy tu.......

pic sumber google.....

24 comments:

Hnahdy said...

meriah walauapun beraya di tempat orang

لين Si Pipi Merah said...

Al-Fatihah untuk sepupu remy.

salam aidil adha juga.

Remy hazza said...

hnahdy...
alhamdulillah....walau kat tempat org...suasana raya tetap ada...baru best!

Remy hazza said...

si pipi merah...
terima kasih...doakan dia tenang disana.....

Ayie Abas said...

al fatihah...satu kehilangan lebih2 jika seseorg yg dikenali dan rapat dgn kita...

apapun itu laa kehidupan...masing2 akan pergi jua...bila tepat masanya...

boni kacak said...

Al-Fatihah.. semoga rohnya tenang di sana dan dicucur rahmat.amin...

Remy hazza said...

ayie....
benar tu...kehilangan yg abadi...
kena redha dan terima hakikat......
setiap yg hidup pasti akan mati......
itu kan satu perjalanan.....

Anisa Anuar said...

Al-fatihah...hrp keluarga sepupu remy tu akan ok..

p/s: senasib la kita psal bbnd tu...

misz_eyza said...

al fatihah untuk arwah sepupu remy.. semoga ditempatkan di kalangan orang yg beriman.


simpati pada anak dia yang istimewa tue.. camna nanti penerimaan dia yer bila dah ibu tiada di sisi...

Remy hazza said...

bro boni....
amin...... terima kasih dari pihak remy.....

Remy hazza said...

anisa....
amin....
pasal berukband tu memang menyakitkan...... byr mahal...tapi bila malam jer....terus susah nak loading..... slow giler..... nak kena tukar pakai monyetband ler pulak rasanya....he3

Remy hazza said...

eyza.....
amin.....
itulah yg remy risau.....pada hari raya tu dia masih nampak ibunya...... esok lusa tak tahu ler......

zana-norzana said...

Alfatihah untuk arwah sepupu remy... sakit apa ya?

:: Mrs.Eady :: said...

al-fatihah~

hazwan hairy said...

alfatihah...muda lg..

LiNda said...

Alfatihah utk arwah ..semoga ditempatkan di kalangan org2 yang beriman. Kesian dgn anak2 dia :(

cHeRyNa PiReS said...

Al-Fatihah. Tuhan lebih mengetahui apa yang terbaik utk hambaNya.

Remy jangan risau...Sha tau Remy ada je walo tak blogwalk:)

maszull said...

assalamualaikum remy...al-ftihah buat arwah yer ...:(

Remy hazza said...

kak zana....
sepupu kena strok..... seminggu masuk icu....

Remy hazza said...

mrs. Eady....
amin.....

Remy hazza said...

hairy....
amin.... ajal kita pun kita tak tahu lagi.....

Remy hazza said...

linda... amin ... terima kasih.....
kehilangan pada remy tapi lebih terasa pada anak2 nya.....

Remy hazza said...

cheryna....
amin......
insyaAllah..... lepas budak2 indon balik nie , remy dah tak busy sangat..... sibuk nak penuhi hajat2 dieorg tu.....

Remy hazza said...

mama
wassalam..... amin dan terima kasih

 

Template blog ilham dari alif ismail