Wednesday, October 24, 2012

wordless wednesday #42 - pintu pintu kehidupan......

Photo: luaskan pandangan.. berhenti mengharap pada satu pintu..rezeki kite ade, cume tinggal usaha tanpa henti itu perlu..semoga sukses selalu
P/s :- kata kata azimat dari Chef Ahya @ abg Dell team chef office remy !!!!

43 comments:

LiNda said...

mcm rezeki jugak, kite menunggu rezeki yg kite nak, tp kite x pndang pun rezeki or pluang lain yg dah terbukak utk kite..Juz alert dgn sekeliling :)

Leeza dayasari [santai leeza] said...

sekarang leeza mmg dh ambil keputusan utk masuk ke pintu lain. tidak mahu lagi leeza tunggu pintu lama itu. utk apa menanti pd mrk yg belum tentu mahu berjabat tangan dgn kita. lupakan semuanya....

Anisa Anuar said...

kita kena tengok peluang yg lain...jgn tertumpu satu je..

mcm ni boleh tak??

Cikgu Ma said...

harus ada perubahan...

:: Mrs.Eady :: said...

sukaaaa :)

cHeRyNa PiReS said...

Pernah baca nieh dalam English tapi tak pernah baca dalam bahasa. Masih indah, seindah maksudnya. Tak kisah bahasa apa:)

Jue Jaynee said...

ayat ni macam cakap pintu hati la pula..

Ayie Abas said...

bagus nya kata2 tu remy...membuka mata ayie laa...

maszull said...

assalamualaikum remy....kata2 yang menarik hati...:)

Diana Azis said...

Memang begitu la hidup kita sebagai manusia..terlalu berharap kita dapat apa yang kita hajati..bila tak dapat kita akan bersedih sedangkan perancangan Allah itu sebenarnya adalah sebaik-baik perancang..

3no gr33ny said...

kata-kata tu macam terkena pada diri hamba pula..soal hati,,huuuhu

Kakzakie said...

Jgn pening kepala nak cari kunci pintu yg dah tertutup, baik lalu di pintu yg dah terbuka lagi senang laluannya...

eqbalzack said...

Rabu, tidak perlu berkata apa2...hehe

Domu-kon said...

bersyukur dengan apa yang ada.. if we are meant to be to have it.. it will be.. and vice versa..

thanks for sharing the best quotes, i think..

diana said...

nak cuba la sesuatu yang baru lepas ni...cuma ambik masa sikit la.sebab nak biasakan dengan keadaan baru ni,..masih kekok.jadi nak cuba yang baru tu kena tangguh dulu la..

pinkcolour82 said...

betul sangat la kata azimat tue. ^_^

Aishah Jahirah said...

erm kata2 yang menyentuh hati....blh kaitkan dengan jodoh gak.tetiba terasa..hee

shidaR said...

bermakna ayat2 tu :)

boni kacak said...

ayat ni..memang sangat sinonim dengan 'PELUANG'. :)

misz_eyza said...

sebagai manusia kita kena terus berusaha tanpa jemu..

My Life's Journey said...

kata2 yang memeberi semangat dan bererti (^_^)

dlm kesempatan ini umi nak ucapkan selamat hari raya aidiladha buat bang remy seisi keluarga (^_^)

Remy hazza said...

linda
benar2 kata mu......
kena alert sentiasa.....

Remy hazza said...

leeza....
betul tu... mungkin pintu lain itu yg terbaik utk kita.....

Remy hazza said...

anisa....
tak salah kalau peluang lain tu lebih menarik dan sesuai dgn kita......

Remy hazza said...

cikgu ma.....
betul...kena beruhan utk yg lebih baik......

Remy hazza said...

mrs Eady....
remy pun suka kata2 nie.....

Remy hazza said...

cheryna....
takl kisah bahasa apa, janji kita faham erti sebenarnya......
pintu2 yg sentiada ada dihadapan kita.....

Remy hazza said...

jue...
tak salah.... pintu hati pun perlu diketuk utk dibukakan.....

Remy hazza said...

ayie....
berkongsi tentang pintu2 yg ada..... dalam maknanya tu.....

Remy hazza said...

mama...
wassalam...kata2 dari pujangga org lama...abg aya nie tahun depan dah bersara......

Remy hazza said...

diana....
benar tu...Allah sudah merangcang utk kita.... cuma kita jer kakadang tak nampak atau kabur..... sebab terlalu percaya atau sayangkan sesuatu......

Remy hazza said...

3 no gr33ny....
iye ker..... sikit jer tu.... hati dan perasaan kekadang sukar dimengertikan.....

Remy hazza said...

kak zakie.....
betul tu.... pintu terbuka lagi mudah dari nak membuka pintu yg kekadang belum tentu kita mampu membukanya.....

Remy hazza said...

bro eQbal....
gambar menceritakan segala galanya......

Remy hazza said...

bro eQbal....
gambar menceritakan segala galanya......

Remy hazza said...

domukon....
sharing is caring tau!!!!

Remy hazza said...

kak diana...
betul.... mencuba yg baru kena ambil dulu risiko dan impactnya......kena fikir mendalam.... kalau berbaloi alhamdulillah...kalau tak? rugi....

Remy hazza said...

cikmala....
:) betul kan....

Remy hazza said...

aishah...
jgn ler camtu..... kena jaga pintu tu elok2 tau!

Remy hazza said...

shidaR...
thanks.... remy share apa yg elok utk kita semua....

Remy hazza said...

bro boni...
peluang sentiasa ada.... cuma kita saja yg perlu memilihnya.....

Remy hazza said...

eyza....
betul tu......

Remy hazza said...

umie.....
thanks....
selamat hari raya aidiladha juga utk umie sekeluarga......

 

Template blog ilham dari alif ismail