Thursday, December 13, 2012

Harimau malaya vs Ayam serama yg comel.......

Salam utk semua...... salam ketemu lagi....... remy busy sikit harinie....... biasa ler...keje kulikutif cam remy nie kena kesana sini......he3...... nie pun ambil masa sekejab........ hapdek blog....takut nanti sunyi takde cerita kan..... nak BW mungkin mlm sikit baru dapat...so kenkawan semua...tunggu kehadiran remy ye....... apa apa pun mekasih kerana sudi singgah kat sini..... amat remy hargai......
so apa yg menarik kali nie.......? tgk tajuk comfirm lari dgn cerita....... he3 .....nie cerita masih kat kampung hari tu..... saje jer nak crita pasal ayam katik nie...... ataupun ayam serama...... mungkin ada yg kenal dan ada jugak yg tak kenal.......he3
kat rumah remy dikampung tu ada 3 ekor ayam comel nie.... seronok kalau dpt main dgn ketiga2 ekor ayam nie...sebabnya jinak..... lepas tu tak segan nak bergambar....he3
ada dua jantan...tapi yg sekor nie cantik ala ala jaguh ler..... yg sekor lagi entah kenapa ....tak nampak cam jantan....... he3....yg kaler hitam tu.........yg nampak jantan cuma ada taji jer.......he3
dan yg sekor lagi betina... yg comel putih tu......
nak tahu apa yg istimewa ayam serama nie......? kiteorg boleh main angry bird....... he3...leh campak campak..... he3..nie lah keje anak bongsu paksu remy nie.......selamber jer...... tangkap ayam serama nie.... ayam tu pun tak melawan..... sebab dah biasa.....
so korang tak teringin ker nak bela ayam serama nie..... seronok bila tgk dia berjalan... terkedik kedik......
comel pun comel....... yg tak comel kalau dia berak jer..... hu3......
sampai ketemu lagi semua........ nantikan entry seterusnya ........ada yummy2 tak ??? insyaAllah...

p/s : doakan kejayaan malaysia mlm nanti....... harap2 dapat ke final......... go go harimau malaya!!!!!

38 comments:

eqbalzack said...

comei..

Mas Zull said...

assalamualaikum remy....kita doakn harimau malaya menang mlm ni yer...:)

Remy hazza said...

bro eqbal.....
comel kan..... rasa cam nak cium2 jer....

Remy hazza said...

mama....
insyaAllah...... demi malaysia...... kita sokong 100%...walaupun depan tv....

Ayie Abas said...

cantik ayam serama yg jantan tu remy...

suatu ketika dulu memang popular org nak bela ayam serama...

diana said...

tak berani la dekat dengan ayam..takut kena patuk..heheh

Si Matatajam said...

Comelnya..dah lama M tak tgk ayam serama..

ishy77 said...

Sedang bayangkan ayam serama golek. Woww. !

Domu-kon said...

disebabkan internet yang tak berapa sihat.. makanya.. saya tak dpt melihat gmbr abg remy tu.. tapi sy kenal ayam serama..dulu, msa saya sekolh rndah..ayam serama boleh mencecah ribuan ringgit.. dasyyaaattt...


zila manaf said...

nyaw..nyaw...
;p

miz ruha said...

comel...

Hanif Idrus said...

Ayam Serama ni memang jinak kan...
aku kalau pelihara bab binatang memang failed bro..mesti kelaparan binatang tu..

baguznet said...

Terasa juga nak bela ayam ni tapi mungkin kurang sesuai nak jadi 'pet' utk anak-anak kot... tambahan duduk di kawasan perumahan, bimbang tak sesuai dengan kejiranan

Remy hazza said...

ayie...
betul....
comel dan katik sangat.... remy siap peluk2...... geram.....

Remy hazza said...

kak diana,....
ayam serama nie manja..... mcm blur pun ada...pegang jer...... dia kan kechik......he3

Remy hazza said...

matatajam....
dah lama org tak bela ayam serama nie...... kat bandar susah nak bela..... kat kampung boleh ler.....
remy suka tgk...sebab comel....

Remy hazza said...

ishy77...
nampak cam puyuh jer..... sebab kechik......he3

Remy hazza said...

domukon...
benar ...ayam serama nilai tinggi...lebih2 lagi kalau yg jantan tu.......

Remy hazza said...

zila....
mau tak nyam....... cute sangat....

Remy hazza said...

miz ruha....
comel lote kan......

Remy hazza said...

bro hanif....
tu kena bela kat kampung.... dia boleh cari mkn sendiri.......dulu byk jugak paksu remy bela... tapi musang selalu curi.....tinggal 3 ekor jer....

Remy hazza said...

baguznet....
boleh...tapi kena bela dlm sangkar ler... sesekali lepas...... terapi jugak...sebab comel.....

Mar Haini Abdul Rahim said...

comel2.. sebab katekk je hehe, eh katek ke ketot ? haha bab berak mmg out yee :D

Wirda Amir said...

alaa cumelnya,ayam ni mudah membiakkan Remy?

anak buah paksupun cumel juga,hehe

TiranaAduka said...

salam bro remy
Peminat ayam serama ke?

Remy hazza said...

mar haini...
katik atau ketot...rasanya sama kut....he3
dah lama tak guna perkataan tu.....

Remy hazza said...

wirda...
rasanya senang jugak nak membiak....cuma kalau baby...lagi comel...sebab telur pun kecik...besar sikit dari telur puyuh.....
tu ler harimau malaya...semangat anak paksu tu....

Remy hazza said...

bro tirana...
wassalam bro.... remy suka sangat ayam serama nie ...cumel...tapi takde ler nak bela kat sepang nie... rumah tingkat empat...tak sesuai.....he3

3no gr33ny said...

ayam katik ni agak mahal harganya ek

Azian Elias said...

tomei...sedap ke kalau jdlauk....zalimnya iiii....heee

Remy hazza said...

3no gr33ny
betul tu...kalau kena yg cukup sifat dan bulu yg menarik...rege pasaran tinggi..... sebab dah kira binatang exotik...

Remy hazza said...

kak yan....
jadi lauk pun ok...tapi kalau remy sekor tak cukup....sekurang kurangnya 2 ekor....he3

LiNda said...

suke tgok ayam serama, sebab comel...:)

ayut said...

hahaha..ayam serama ni katik je kan...jalan pon terkedek2x...tp comel...tak mau la bela..tak cukup rajin..hhohoo

Remy hazza said...

linda...
comel kan......sesekali remy tgk cam angry bird pun ada....

Remy hazza said...

ayut....
comel...bila tgk dia jalan......he3
bila melayan ayam katik nie...terus hilang stress kejab.

TiranaAduka said...

jalan2 malam sabtu

Remy hazza said...

bro tirana..
tiap2 malm pun takpe...he3

 

Template blog ilham dari alif ismail